Güncelleme Tarihi: 05 Kasım 2020

Gösterim: 4101

Üniversitemiz Akademisyenlerinden Doç. Dr. Aybeniz Akdeniz Ar’ın “Market Markaları ve Stratejileri” İsimli Kitabı Yayımlandı

Üniversitemiz akademisyenlerinden Doç. Dr. Aybeniz Akdeniz Ar’ın, yüksek lisans öğrencisi Muhammet Küçük ile birlikte hazırladığı “Market Markaları ve Stratejileri” isimli kitap yayımlandı. Dora Yayıncılık’tan çıkan kitapta Türkiye perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin, market markalarının imajını etkileyen faktörler ve marka imajının algılanan risk ile satın alma niyetine olan etkileri incelenmiştir. 

Toplam yedi bölümden oluşan kitabın ilk beş bölümünde perakende marketçiliği, market markası, imaj, risk ve satın alma niyeti kavramları detaylı bir şekilde tanımlanmış, altıncı bölümde konu güncel perakende mağazaları ile market markalarına dair verilen örneklerle zenginleştirilerek ele alınmış, son bölümde ise sonuç ve öneriler kısımlarına yer verilmiştir.  

Türkiye’de market markalarının perakende pazar payı içerisinde önemli bir oranda yer almasına rağmen bu markalar ile ilgili yapılan araştırmalarda market markalarının imaj boyutuna yönelik çalışmaların sınırlı kaldığı görülmüş, hazırlanan bu kitapla literatürdeki bu açığın kapatılması ve market markalarının imaj yönüne yönelik çalışmalara dikkat çekilmesi hedeflenmiştir. 

Doç. Dr. Aybeniz Akdeniz Ar tarafından daha önceki tarihlerde hazırlanan ve Nobel Yayıncılık’tan çıkan diğer bir çalışması olan “Marka ve Marka Stratejileri” isimli kitabı da, 3. kez baskıya girmiş, satış oranı yüksek, talep edilen bir kitap olma başarısını göstermiştir.

Literatüre katkı sağladığına ve sağlayacağına inandığımız bu iki kıymetli kitap için Doç. Dr. Aybeniz Akdeniz Ar’ı ve “Market Markaları ve Stratejileri” kitabına yapmış olduğu katkılardan dolayı Muhammet Küçük’ü tebrik ediyoruz.


Fotoğraflar